Mina underbara följare:

torsdag 17 mars 2011

Ett vintagekort

Jag bara ÄLSKAR vintagestilen så pågående tävling hos "En liten butik" var som gjord för mig eftersom man skulle skapa något i just denna stil :D
Det blev ett kort, utan text eftersom jag inte vet riktigt vem som ska få det än :)
Pappren är designade av Pysselgumman och pojken har jag klippt ut från 3ndy Papir.
Tagsen har jag skärt ut med Slice från vit cardstock, distressat, stämplat med textstämpel från Tingtura och sedan stämplat en swirl:
För att få lite liv i kortet har jag satt pojken på 3D-kuddar och likaså den utklippta fågeln i höger hörn. Jag lät också en flik på Brevkortet hänga fritt:
Alla kanter är rivna och distressade. Min nya MS edge punch har också används och jag har sytt med maskin längst ytterkanterna.
Övriga dekorationer är spets, dekorationsstrån, charms, organzaband och några blå annorlunda blommor.

Det var mitt bidrag till En liten butiks vintagetävling :)

Kram Nelle/ Hobbydraken

2 kommentarer:

  1. Tack för att du vill delta i tävlingen Vintage med ditt fina kort, hos En liten butik... //Lotta

    SvaraRadera
  2. Jättefint vintagekort!!! Gillar verkligen dina tags - sååå läckra!
    Kram ica :)

    SvaraRadera

♥♥♥Thank you for stopping by and take the time to comment♥♥♥