Mina underbara följare:

torsdag 26 januari 2012

Ett blått vintagekort med jultema

Här kommer mitt andra julalster för januari månad
Mönsterpapper är från Maja Design, stygnen är ritade för hand och jag har ruggat upp kanterna. Motivet är Inkido, jag lade ett gelatinblad över för effektens skull och använde Stardust - Stickles runt kanterna. Tagen är Magnolia DooHickey dies som jag stämplat text på och satt effektgarn i öglan.

Text från Inkido och jag har äntligen fått användning för min minsta Spellbinder Labels 17 dies *YAY. Biljetten är Tim Holtz och metalldekorationer och Swirls från PY Hobby. Övriga dekorationer är ostduk, halvpärlor och en underbar spets.

Insidan är enkelt gjord med likadant Maja Design papper som jag använde på framsidan och skrivrutan är formad med hjälp av Spellbinder Dies Labels 17 - den näst största storleken.

Detta kortet går till Hjertebodens Juleblogg. Återkommer inom kort med mitt 3:e julalster för januari månad :D

Kram Nelle

1 kommentar:

  1. Fantastisk flott!! Nydelig pyntet og flotte farger (Julekort i januar har jeg nok ikke tenkt på:) he he )
    Kalenderen din lengre nede her var bare SUPER lekker!!
    Ha ei fin helg!
    Klem, Tove

    SvaraRadera

♥♥♥Thank you for stopping by and take the time to comment♥♥♥