Mina underbara följare:

måndag 9 juli 2012

Ett vintagekort med Magnolia och Maja Design

Nu är jag äntligen tillbaka här i bloggen igen efter 2 veckors frånvaro. Anledningen är att jag varit helt sänkt under ytan och inte haft lust eller ork till att ta mig för någonting. Jag är ju långtidssjukskriven, men har alltid hoppats på att kunna återgå till mitt jobb framöver. Nu har jag istället fått besked om att min arbetsplats ska lägga ner sin tillverkning i Sverige och flytta fabriken utomlands. Det betyder att jag och min man som arbetar på samma ställe nu kommer bli arbetslösa inom ett år.
Stundtals har jag bara känt mig tom och velat stänga ute omvärlden - även er som kikar in här, men nu måste jag ta mig i kragen och visa er lite alster som varit färdiga sedan en längre tid tillbaka. Jag mår ju inte bättre av att isolera mig -säger min man och svärmor :D

Jag börjar med ett DT-kort för Vintage Udfordring.
Till #44 är det "Anything goes" som gäller och ni har ända till den 28/7 kl.18.00 på er att delta. I skrivande stund har det redan kommit in 39 inspirerande bidrag att njuta av och kika gärna in de andra DT-tjejernas alster också.

Jag är tillbaka imorgon med ännu ett kort.
Kram Nelle

3 kommentarer:

  1. .....vad ledsen jag blir för din och din familjs skull när jag läser ditt inlägg idag. Jag förstår att du måste må skit just nu. Inte bara för att du är långtidssjukskriven, har aldrig varit det med man är ju det av en anledning och det måste vara kämpigt, utan även att du fått ett så jobbigt besked. Jobbet är en stor del av livet då man tillbringar så många timmar där. Vi hade ju Saabfabriken här så jag har sett vilket elände det orsakat, inte i min familj men mina systrars familjer och att leva så är inte bra. Jag begriper inte att de skall stänga fabriker överallt och flytta dom.
    Hur jobbigt det kanske låter, och jag menar det i all välmening, så stämmer det som din man och svärmor säger, det blir bara värre av att stänga in sig. Har själv haft andra jobbiga situationer i mitt liv och visst, man stänger in sig......men det är viktigt att inte låta den tiden bli för lång för då blir det jättesvårt att ta sig ur det. Man får försöka tvinga sig ut, även om bara korta stunder, och sedan får man deppa ihop och gråta och vara ledsen när det kommer och sedan rycka tag i sig själv efter igen.

    Kortet du visar idag är underbart fint!! Fågelburen är så fin, gillar den massor =) Papprena är ju helt fantastiskt fina, har en del av dem hemma men någon har tagit min inspiration de sista veckorna så nu ska jag tvinga mig till pysselbordet idag och komma igång igen och då tror jag att tar jag fram ett sånt här papper skall det nog lösa sig,hihi.
    Jag hoppas att du hittar lusten till att skapa igen och att du hittar ett sätt att orka med tillvaron bättre än vad du gjort de sista veckorna.

    STOR KRAM från mig!!

    SvaraRadera
  2. For et utrolig vakkert og flott kort! Nydelig pyntet, og herlige detaljer!

    SvaraRadera
  3. Jag skickar styrka och många kramar till dig!!! Förstår att det känns tufft nu... Inte kul... Hoppas att orken och scraplusten kommer tillbaka snart så att du får lite annat att tänka på!

    Kortet är helt underbart vackert!!!!! Så fina detaljer!

    SvaraRadera

♥♥♥Thank you for stopping by and take the time to comment♥♥♥