Mina underbara följare:

torsdag 17 januari 2013

Snöig Mixed Media

En av utmaningarna på Nyårsscrappen hos Svensk Scrapbooking var att skapa något riktigt snöigt i mixed media teknik och man var tvungen att använda sig av tyg på alstret.

Jag har utgått från en sida ur mitt Akvarellblock på 9x12"
 
Flickan är lite inspirerad efter ett av mina tidigare alster ni hittar här.
Jag har använt mig av Gesso, Neo Color II, div. pennor och Acrylfärg.

Hela den nedre halvan av sidan är täckt med ostduk och ModellingPaste.

För tillfället har jag lite svårt att hitta tiden till att skapa, hade behövt några timmar till på dygnet :) I helgen ska vi fira inte mindre än tre födelsedagar och idag fick minstingen feber efter en vaccination :( Som om inte detta var nog, håller jag dessutom på att byta medicin. Detta gör mig hemskt trött och livet går som en berg -och dalbana för tillfället.

Tack för titten!
Kram Nelle


2 kommentarer:

  1. Vilken underbar och magisk sida du har gjort! Du har verkligen fått till den snöiga känslan! Tjejen är väldigt vacker!

    SvaraRadera

♥♥♥Thank you for stopping by and take the time to comment♥♥♥