Mina underbara följare:

onsdag 23 september 2009

Höstblåsor!

Stackars lille Rickard
Han vaknade upp på tisdags morgon med två prickar i munnen, men verkade ganska pigg för övrigt så jag oroade mig inte speciellt mycket över dom.

Natten till onsdagen låg han och jämrade sig..... och när han vaknade 06.45 hade han JÄTTE ont i munnen!
Ringde barnmottagningen som berättade att han med största sannolikhet fått "Höstblåsor" d.v.s. blåsor i munnen som sedan sprider sig till händer och fötter.
Gissa vem som under dagen idag även fått blåsor i händerna...?
Stackars liten!
Han har verkligen ONT i munnen och det finns inget mer jag kan göra.
Han vägrar ta Alvedon trots att han vaknade redan efter en timmas sömn nu ikväll

Det är jobbigt när man som förälder känner sig maktlös inför något.
Hur mycket man än vill hjälpa sitt barn,
så finns det helt enkelt inget man kan göra!
En kall isbit som kan lindra det onda i munnen vill han INTE ha.
Alvedon skrek han ut i högan sky att han absolut INTE tänkte ta och allt jag kan göra nu är att sitta här och vänta på att han ska vakna igen
******
I brist på sömn kan jag lika gärna berätta att jag målat klart mitt påbörjade stämpelmotiv! Har tyvärr ingen bild att visa så ni får ge er till tåls tills julkortet är klart
******
Nu tror jag bestämt Vincent är på väg att vakna.....
Ses imorgon!!

KramKram

3 kommentarer:

  1. Hoppas Rickard kryar på sig snarast!!! Kram

    SvaraRadera
  2. stackars rickard.. han har det inte lätt.. hoppas verkligen han kryar på sig till hans födelsedag :) Kram

    SvaraRadera
  3. Fy så jobbigt och stackars Rikard. Hoppas han blir bra snart.
    Ha en så skön helg det bara går att få med en liten sjukling.
    Kramar Eva

    SvaraRadera

♥♥♥Thank you for stopping by and take the time to comment♥♥♥