Mina underbara följare:

söndag 15 november 2009

Pysselträff!

Igår var jag hos Cia som driver Hobbyhuset på en pysselträff.
Det var jättetrevligt och jag längtar massor till nästa träff!
Passade på att göra 2 alster till utmaningarna inne på Hobbyhusets forum.
En kortutmaning med dessa krav:

- Papper*Endast dessa färger-brunt,grönt,gult,vitt (behöver inte vara alla färger, men inga andra)
- MINST TVÅ stämpelmotiv, valfria, endast motiv tillåtna, inga textstämplar.
- Minst EN spets (inga band är tillåtna)
- Minst EN egengjord dekoration.
- Du får använda utstansat alfabet som text men inga andra alfabet tillåtna!
Ett vattenfalls kort.
Stjärnorna är utstansade, har lagt ett lager lim på och hällt vitt glitter samt dekorerat dem med Pearl Maker.
Skrivit för hand och embossat.
Stämplarna kommer från Forma Hantverk och Scraplyckan.
*********
Nästa alster jag gjorde blev en layout.
Kraven på denna var många:
Alla färger på cardstock och mönstrat papper är tillåtet.
Detta SKA FINNAS MED - Inget annat är tillåtet, står det ett antal så gäller det antalet!
- TVÅ FOTON
- MINST EN CIRKEL
- MINST EN METALL DEKOS
- VALFRI TITEL
- TRE olika BAND
- FEM BRADS
- EN SWIRL
- VALFRI, kan vara färdig bling eller stämplad.

Inga blommor får förekomma!
Swirlen har jag gjort själv med 2 olika färger på Pearl Maker!
Hjärtat (metalldekon) fick jag av snälla Ingela på pysselträffen.

KramKram!

6 kommentarer:

  1. Tack för att du ville kika in till mig (så fick jag ju en chans att hitta hem till dig)

    Vattenfallskort som är helt underbara och så snyggt sen att skriva själv. Färdiga textstämplar är himla bekvämt men en handskriven hälsning vete katten om inte det smäller högre (ungefär som en handplockad bukett blommor)!

    Ha det fint så ska jag rusa in till "oktober-min mest kreativa måndad"
    Kram kram
    Lian

    SvaraRadera
  2. Hi there...just popped over to say hello and thank you for taking the time to leave a sweet comment on my blog. It made my day!

    Hugs,

    Abby:)

    SvaraRadera
  3. Kortet var superläckert med toppenfina detaljer!
    Härlig vikning =)

    Det är alltid trevlig med pysselträffar!

    Trevlig helg!
    KRAM Petra

    SvaraRadera
  4. Vilken otroligt fin vikning och motivet är jättefint färglagt. Stämplarna är jättesöta. Vilken fin swirl du har gjort med pearlmaker.
    Många kramar från Eva
    Önskar dig en skön vecka

    SvaraRadera
  5. Jättefint julkort! Så häftigt med vattenfallsvikningen. Det måste jag bara testa! Supersöta stämplar - och jättefint färglagda.

    Är så imponerad av din förmåga att göra snygga swirls med pearlmakern!

    Kram ica

    SvaraRadera
  6. Hej min vän
    Ta dig en kik i min blogg ;)

    KRAM

    SvaraRadera

♥♥♥Thank you for stopping by and take the time to comment♥♥♥