Mina underbara följare:

måndag 27 februari 2012

Förvaring: Band och spets

Idag tänkte jag visa hur jag förvarar mina band och spetsar. Jag har provat flera olika sätt genom åren, i början rullade jag upp dom på bobbiner, vilket såg snyggt ut i lådan men tyvärr gav det fula vikveck på banden och jag är för lat för att orka stryka dom :)

Då köpte jag mig två sortimentlådor, en till banden och en mindre till spetsarna och stoppade ett band i varje fack. Den här lösningen växte jag naturligtvis ur så småningom och jag fick ta bord några flyttbara mellanväggar så facken blev större och ha banden sorterade i färger i stället.

Den lösningen gick bra under de perioder jag skapade lite mindre, när jag gjorde många alster på kort tid blev det ett katastrofalt kaos bland alla färger och band. Drog jag upp ett band så följde det med minst 10 till.

Då blev det en resa till IKEA där jag köpte en tavellist "Ribba" och 16 kryddburkar "Rajtan".
Burkarna passar perfekt på listen, snyggt och praktiskt är det också.

Jag har färgsorterat mina band.

Till mina spetsar investerade jag i 2 stycken "'Förvar" glasburkar. En till färgade spetsar och en till vita, dessa burkar står på mitt skrivbord - nära till hands :)

Lämna gärna en kommentar om hur du förvarar dina band och spetsar.
Kram Nelle

1 kommentar:

  1. Skal si du har orden i sakene dine:) Det der var jo kjempesmart, og pent å se på i tillegg - takk for tipset!
    Klem Kjersti:)

    SvaraRadera

♥♥♥Thank you for stopping by and take the time to comment♥♥♥